اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

آنها خاک پای زائران را سرمه چشم می‌کنند

پشت لباس خدمتش نوشته است: «من حسینی شده دست امام حسنم»؛ با شوق از حضورش در کربلا و برکت رفت و روب بهشت روی زمین‌ می‌گوید.

آنها خاک پای زائران را سرمه چشم می‌کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، ۷ سالی می‌شود که شهرداری تهران گوشه‌ای از مدیریت شهری و جمع‌آوری پسماند ایام اربعین را در مسیرهای عبوری زائران در کشور عراق بر عهده گرفته است. از نجف تا کربلا نشانه‌هایی از حضور نیروهای مدیریت شهری شهرداری و تجهیزات پاکسازی دیده می‌شود.

حضور چندین میلیونی زوار اربعین که هر سال هم به تعدادشان افزوده می‌شود و گستردگی در پخش نذورات و خیرات در این مسیرها، باعث به وجود آمدن این حجم از پسماند شده است.

با نگاه منصفانه به حضور شهرداری تهران می‌توان گفت که این حضور بار بزرگی از روی دوش مدیریت شهری کربلا و نجف و وزارت داخلی عراق برداشته است.

در این میان حضور نیروهای پاکبان حال و هوای خاصی به این خدمت‌رسانی بخشیده است؛ امسال ۸۵۰ نفر از نیروهای پاکبان شهرداری تهران برای خدمت در سرزمین کربلا و ۴۵۰ نفر برای خدمت در نجف و کوفه اعزام شده‌اند.

کسانیکه به گفته روح‌الله بیداد، نماینده معاونت خدمات شهری شهرداری تهران عمدتا در شرایط مالی بسیار ضعیفی قرار دارند و توان پرداخت هزینه‌های سفر به کشور عراق را ندارند.

این ماموریت برای آنها چیزی شبیه معجزه و عنایت الهی است، هم زیارت است و هم خدمت.

نور محمدی یکی از این پاکبان‌هاست، او را در خیابانی اطراف حرم حضرت عباس(ع) می‌بینم  مشغول جارو کردن است؛ قطراتی از عرق روی پیشانی‌اش نشسته است اما چشمانش پر امید و شاد است، می‌گوید: خدمت در کربلای معلی بهترین نعمتی است که خدا در طول زندگی‌ام به من داده است؛ معجزاتی از این خدمت در زندگی‌ام دیده‌ام که دل نمی‌کنم؛ ۷ سال است به طور متناوب برای خدمت به زائران حسینی می‌آیم و از خدا می‌خواهم باز هم شرایط خدمتم را در این خاک فراهم کند.

محمد دخت که همراه نورمحمدی در حال خدمت به زوار الحسین است، می‌گوید: شاید باورتان نشود ولی چند روزی بود هوا به شدت گرم بود، از خدا خواستم هوا خنک شود تا زوار کمتر اذیت شوند، به آسمان اشاره می‌کند و با شوق می‌گوید: شکر خدا امروز هوا خنک‌تر است.

عبداللهی جوان ۲۰ ساله‌ای است که بر روی پیراهنش نوشته است «من حسینی شده دست امام حسنم» را در مراسم صبحگاه خدام الحسین(ع) می‌بینم با دیگر همکارانش نوحه‌ای را زمزمه می‌کنند و برای شروع روز جدیدی از خدمت‌رسانی‌شان انرژی می‌گیرند؛ با هیجان از حضورش در کربلا و برکت رفت و روب این شهر می‌گوید؛ او کربلای معلی را بهشت روی زمین‌ می‌خواند و می‌گوید خاک پای زوار حسین  را باید به چشم کشید. 

این جوان پاکبان که در یکی از محلات شمال تهران فعالیت می‌کند، می‌گوید: عشق امام حسین(ع) را امام حسن(ع) در من زنده کرده است، به همین دلیل روی لباسم این جمله را نوشته‌ام. با عشق دو امامم جارو می‌کنم و به امید ظهور حضرت امام زمان(عج) هستم.

میان این هشتصد مرد پاکبان خلوص موج می‌زند و با شوق زیارت امامانشان شهر را پاک می‌کنند.

سفیران پاکی قرار است چند روزی پس از مراسم هم در این شهرها بمانند و با یک بغل عشق و امید به حاجت‌روایی و بازگشت دوباره به این سرزمین بهشتی به خانه‌های‌شان بازگردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول